Lied ‘Alleen met je talent’ eert schrijvers en vertalers

Geplaatst op

Zaterdag 6 juni trad het trio Arzbach, Brunt & Smit op in De Balie in Amsterdam ter gelegenheid van het 110-jarige bestaan van de beroepsvereniging van schrijvers en vertalers (VvL). Naast het speciaal voor deze gelegenheid geschreven “Alleen met je talent” speelden ze ook “De geest van Jan Wolkers” en “Wind uit zee”. De formatie bestaat uit gitarist Nico Arzbach, saxofonist Roland Brunt en tekstschrijver Peter Smit. “De geest van Jan Wolkers” en “Wind uit zee” komen van de cd “Nieuw gezicht” van Arzbach, Brunt & Smit (2015).   Lees verder

Lira nodigt De Persgroep uit voor overleg over Algemene Voorwaarden

Geplaatst op

Stichting Lira heeft maandag j.l. een brief aan de heer Van Thillo (CEO van De Persgroep) gestuurd en hem erop gewezen dat de nieuwe Voorwaarden van De Persgroep inbreuk maken op de rechten van vele duizenden makers die Lira beheert. Makers die  hun rechten aan Lira hebben overgedragen om een passende financiële vergoeding voor digitaal (her)gebruik van hun werk veilig te stellen. Lees verder

FreeLancers Associatie (FLA) vernieuwt bestuur

Geplaatst op

Het bestuur van de FreeLancers Associatie (FLA) is vernieuwd met drie nieuwe leden. Janneke Juffermans, Jeroen Mirck en Petra Wolthuis zijn gekozen op de algemene ledenvergadering in juni. Ook zijn op die bijeenkomst voorzitter Christel Jansen en penningmeester Tanja Lemmens herkozen voor een tweede termijn.

Remco Andersen wint Lira Correspondentenprijs en Monique Samuel de Lira Aanmoedigingsprijs

Geplaatst op

Vanavond is door Lira-juryvoorzitter Margriet Brandsma tevens de Lira Correspondentenprijs (€5.000) voor de beste freelance buitenlandcorrespondent van 2014 uitgereikt aan Remco Andersen. Remco Andersen (1981) doet vanuit Beiroet verslag van de Arabische wereld en Iran voor de VolkskrantElsevier en De Morgen.

El Rey winnaar Brusseprijs 2015

Geplaatst op

Hans Goossen en Theo Sniekers hebben de Brusseprijs 2015 gewonnen, de prijs voor het beste journalistieke boek van 2014. Dit heeft juryvoorzitter Ferry Mingelen zojuist bekendgemaakt op de ‘Avond van de Bijzondere Journalistiek’. Goossen en Sniekers ontvangen de prijs van € 10.000 voor hun boek El Rey – Van jager tot prooi (Media Groep Limburg). Lees verder

Je mening gevraagd over arbeidsongeschiktheidsverzekering

Geplaatst op

Een aantal organisaties voor zelfstandigen inventariseert momenteel de meningen van zelfstandig professionals. Dit onderzoek gaat over het al dan niet verplicht stellen van een arbeidsongeschiktsheidsverzekering voor zelfstandigen. Heb je daarover een mening en wil je die kwijt? Dat kan tot 10 juni via deze link.